Kate O'hearn - seria Pegaz

        Kate O'hearn  - seria Pegaz


        Witajcie w kolejnym poście na blogu! Tym razem chciałabym poświęcić go mitologicznej serii napisanej przez Kate O'hearn, pod tytułem ,,Pegaz". Choć kilka wpisów temu wspominałam, iż czytając ,,Pegaza" cały czas miałam wrażenie, że zagłębiam się w kolejne dzieło Ricka Riordana, to ow seria dała mi o wiele lepsze doświadczenia. O tym jednak za chwilę.

        Seria książek ,,Pegaz" opisuje przygody młodej dziewczyny - olimpijskiego ognia - i jej najlepszego przyjaciela, czyli wspomnianego już pegaza. Choć nastolatka jest dla olimpijczyków niezwykle ważną osobą - w końcu bez niej, cały ich świat nie miałby prawa przetrwać - to nie przeszkadza jej to w narażaniu swojego życia dla przyjaciół i najbliższych. (przyznaję, nie jest to najmądrzejsze zachowanie). Razem uciekają przed tajemniczą organizacją klonującą magiczne istoty, oraz ratują całą, ludzką planetę. Nie można zapomnieć, że po drodze temu wszystkiemu, wpadają w setki tarapatów.

       Wiem, że się powtórzę, ale dzieło pani O'hearn bardzo przypominało mi mitologiczne serie napisane przez Ricka Riordana - choć na początku nie odczułam tego tak bardzo, jak w późniejszych rozdziałach. Ciężko jest nie zauważyć podobnego stylu prowadzenia historii, niemal identycznego spojrzenia na relacje bogów i magicznych istot z ludźmi. (choć w PJ i OH, były one zdecydowanie bardziej oziębłe).
      Jednak, nie przeszkodziło mi to wcale, w dobrej zabawie podczas czytania. Powiem nawet, że niezwykle polubiłam większość postaci, takich jak na przykład zadziorna Aleksis czy zresocjalizowany przez Kupidyna agent z Cru. Generalnie rzecz biorąc, książka nie uchyla się przed pewnymi bezsensownymi lub zdecydowanie zbyt przewidywalnymi rozwiązaniami, ale nadrabia to ciekawą fabułą i rozwiniętymi postaciami.
     Czy warto ,,Pegaza" przeczytać? Jeżeli lubicie mitologię (choć tutaj wiele aspektów będzie mijać się z oryginałami)dynamicznie prowadzone opowieści i zwroty akcji,  to zdecydowanie tak.

Moja ocena? 8/10
W tym poście to tyle, do napisania! ^^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj drogi czytelniku!
Będzie mi niezmiernie miło jeżeli po przeczytaniu owego posta, zostawisz po sobie jakiś ślad.