Jak usystematyzować swoją pracę?

Jak usystematyzować swoją pracę? 




Witajcie!
       W tym poście chciałabym podać wam kilka porad na temat tego, jak usystematyzować swoją pracę w kontekście pisania. Nie będę się w tym razem rozchodzić nad tym, czy warto pisać systematycznie czy nie, bo odpowiedź jest raczej dość prosta. Dla jednych tak, dla innych nie. Każdy pracuje jak mu wygodnie, jednak pamiętajcie, że jedyną niewskazaną rzeczą-o czym wspominałam już wcześniej-jest pisanie na siłę. Jednak teraz nie o tym C: 


1. Zastanów się ile czasu możesz poświęcić na pisanie w ciągu jednego dnia. 
        Co prawda, każdy potrzebuje innej ilości czasu, na stworzenie chociaż jakiejś części sensownej całości. Jednym napisanie całego rozdziału zajmuje półtora godziny, innym całą noc, a jeszcze inni będą takowy pisać całe dwa tygodnie. Jak więc znaleźć uniwersalny złoty środek? Choć czas jaki możecie poświęcić na pisanie będzie mocno uzależniony od waszego trybu życia, warto wystosować sobie do tego przynajmniej dwie godziny. Jeżeli jednak nie jesteście w stanie pisać codziennie, bo macie dajmy na to za dużo pracy, nauki itp. Znajdźcie chociaż jeden dzień w tygodniu.

2. Przygotuj swoje własne i wygodne stanowisko pracy. 
       Warto jest mieć jedno, dobrze poukładane miejsce w którym się pracuje. No wiecie, gdzie macie spokój, wygodę, rzeczy które was inspirują lub wspomniany kilka wpisów temu zeszyt z pomysłami. Oczywiście, nikt nie mówi iż wasze ,,biuro" ma być akurat miejscem pełnym idealnej symetrii itp. Zbierzcie tam po prostu rzeczy przydatne podczas pisania takie jak zdjęcia osób na których chcielibyście wzorować postacie, szkice ubrań czy miejsc. Pamiętajcie jednak, że owe miejsce musi być przede wszystkim użyteczne i komfortowe.

3. Nawet jeżeli nie masz pomysłu na dalszy rozwój historii, warto pisać coś innego. 
      Tzn, znaleźć sobie coś w stylu pracy zastępczej. Chodzi po prostu o to aby pisać często, dzięki temu łatwiej przyzwyczaić się do systematycznej pracy. 
Nikt nie każe wam w tym przypadku tworzyć dwóch książek czy opowiadań na raz. Możecie na przykład zacząć prowadzić pamiętniki (polecam, również korzystałam z tego sposobu) gdzie będziecie opisywać jakieś wydarzenia. Dzięki temu będziecie pracować nad swoim stylem i umiejętnościami nie raz nawet o tym nie myśląc.

4. Nie myśl nigdy o pisaniu jako obowiązku.
Dlaczego? Odpowiedź jest zaskakująco prosta! Bo zwyczajnie nie będziesz zmieć ochoty żeby to dalej robić. 
      No wiesz, wstając rano nie mów sobie niczego w stylu: ,,Dziś muszę napisać 2 rozdziały" bo coś tam lub ktoś tam. Pamiętaj zawsze że zacząłeś/aś pisać bo chciałeś/aś, nie dla tego że musiałeś/aś. Zamiast tego, stań rano przed lustrem i powiedz sobie; ,,Byłoby super napisać dziś 2 rozdziały!" 
      Pozwoli Ci to myśleć w o wiele pozytywniejszy sposób, a tym samym lepiej zmotywować się do pracy. W końcu, jaki człowiek daje z siebie sto procent, odwalając jakieś zło konieczne? ;)


W tym poście to tyle, do napisania! ^^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj drogi czytelniku!
Będzie mi niezmiernie miło jeżeli po przeczytaniu owego posta, zostawisz po sobie jakiś ślad.

Subscribe

Flickr