Percy Jackson-omówienie i doświadczenia

Percy Jackson-omówienie i doświadczenia




           Jakiś czas temu, książki z serii o Percym Jacksonie połykałam jedna po drugiej. Nawet nie zauważyłam kiedy w końcu miałam już za sobą:
-,,Złodzieja Pioruna"
-,,Morze Potworów"
-,,Klątwę Tytana"
-,,Bitwę w Labiryncie"
-,,Ostatniego Olimpijczyka"
-,,Zagubionego Herosa"
-,,Syna Neptuna"
-,,Znak Ateny"
-,,Dom Hadesa"
-,,Krew Olimpu"

            Kiedy tak teraz patrzę na tą listę, to aż trudno jest mi uwierzyć że Precy Jackson i jego przygody przyciągnęły mnie do siebie aż tak bardzo.
Wiecie, wcześniej wolałam zabierać się za jednoczęściowe opowieści. Czytanie całych serii przez fanów ,,Harrego Pottera" lub ,,Ulyssesa More'a" (Nie wiem czy dobrze napisałam ten tytuł) wydawało mi się nawet odrobinę dziwne.
Jednak, kiedy sama zaczęłam czytać serię o PJ, szybko doszłam do wniosku że nie spocznę dopóki nie będę mieć w swoich rękach każdej książki jaka wyjdzie.


A więc, zacznijmy w końcu!

            Seria książek o Percym Jacksonie, opowiada o nastoletnim chłopaku który jest raczej wyrzutkiem w społeczeństwie. Dokładnie tak jak ludzie wokół niego, nie uważa się za nikogo wyjątkowego.
To jednak zmienia się gdy zostaje zaatakowany przez potwora, a w wyniku kolejnych zdarzeń trafia do ,,Obozu Herosów". Miejsca w który dowiaduje się o jego boskim pochodzeniu, oraz uczy się walki. Oczywiście to nie wszystko, poznaj też wielu przyjaciół, z którymi odbywa wiele misji mających w mniejszym lub większym stopniu uratować świat ;3


Co sądzę o książkach z serii Percy Jackson?

           Myślę że moją opinię warto podzielić na dwie części. Tą która utrzymywała się przy mnie podczas czytania samego PJ, oraz tą która uformowała się po przeczytaniu reszty książek Ricka Riordana.


Wcześniej:

            A więc, każda kolejna książka wydawała mi się bardziej wciągająca i zabawna. Naprawdę nie mogłam przestać śmiać się z tych wszystkich drobnych żartów i zabawnych sytuacji.
Poza tym, PJ napisany jest w bardzo lekkich słowach, wobec czego wtedy absolutnie do mnie trafiał,
            Oczywiście, można było się spodziewać że Herosi zrobią co do nich należy i ostatecznie wszystkich uratują, ale mimo to, podczas czytania cały czas byłam zaskakiwana przez ciekawe zwroty akcji.
           Tak jak już wcześniej wspomniałam, książki od ,,Złodzieja Pioruna" do ,,Ostatniego Olimpijczyka" połknęłam w bardzo krótkim czasie. Głównie dla tego że te miałam już w domu, ale należały do mojego brata.
           Nie pamiętam już ile zajęło mi przeczytanie ich, ale na sto procent było to mniej niż miesiąc. No wiecie, miałam w wakacje mnóstwo wolnego czasu, a poza tym strasznie nabuzowałam się na czytanie PJ ;3

Aktualnie:

            Niestety, moja ocena książek o Percym mocno spadła, kiedy zaczęłam czytać kolejne książki Ricka. Nie ukrywając, były dosłownie takie same. Fabułę w każdej z nich różnili tylko bohaterowie, poza tym schemat się nie zmienia.

1.Za kilka dni ma nastąpić koniec świata z rąk jakiegoś złego Boga
2.Inni potężni Bogowie wysyłają na misję grupkę dzieciaków bo oni sami nie mogą nic zrobić lub są pokłóceni..
3.Przez większość książki czytamy opis wędrówki do miejsca gdzie jest główny zły
4.Herosi załatwiają głównego złego

           To nie tak że nie lubię tej fabuły, po prostu staję się zawiedziona gdy kupuję kolejną książkę Ricka i okazuje się że jest dokładnie taka sama jak każda poprzednia.
           Poza tym, odbiór humoru także mocno spadł. Niektóre żarty słowne lub sytuacyjne, zaczęły mi aż psuć przyjemność z czytania.
Jak cenię sobie dobre ,,klimatołamacze" tak w książkach od ,,Zagubionego Herosa" do ,,Krwi Olimpu" wprost nie mogłam ich znieść.

           Wyobraźcie sobie że wasz ulubiony bohater siedzi nieprzytomny i umierający w jakimś kotle, a sprawy biegają w ,,balerinowych spódniczkach".
          Myślę że nie jedna osoba raczej zirytowałaby się takim żartem.

          Oczywiście, żeby nie było iż tylko narzekam-Mimo wszystko lubię czytać książki Ricka, gdyby nie-nie kupowałabym ich. Można się przy nich wyluzować i sprawdzić co tam u ulubionych bohaterów ;3

    A więc, to tyle w poście o PJ, Niedługo postaram się dodać kolejny post ^^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj drogi czytelniku!
Będzie mi niezmiernie miło jeżeli po przeczytaniu owego posta, zostawisz po sobie jakiś ślad.